Monday 24 October 2016

Orang Asli Yang Bijaksana Siri 8

 


Berjumpa lah seorang anak buah Tok Batin di rumah beliau.


Orang asli 1: Tok, saya datang nih mau meminjam lembu Tok Batin barang sehari dua.


Tok Batin: Mana ada nya aku menyimpan lembu, siapa pulak yang berkata aku ada membelanya?. (Memang Tok Batin nih kaki kencing).


Orans asli 1: Itu hari,,,bukannya saya nampok, ada.


Tok Batin: Huishhh,,,mana ada nya. Pantas pintas Tok Batin.



Tak nyampai 2 minit mereka berbual,,,nak ditunjukkan kuasa Yang Maha Kuasa. Berbunyi lembu berkenaan betul betul di belakang rumah Tok Batin.


Maka melopong lah kedua dua adanya.


Tok Batin: Udah. Sekarang kamu mahu percaya ke aku atau percaya ke lembu tu?



Maka pulang lah orang asli tersebut (pissed-off), kecewa dengan lagak Tok Batin tersebut.




ahlifikirnegara: Dalam kehidupan kita sesekali mesti kena kencing terutama dek orang orang ataih. (Superiority Complex).

No comments:

Post a Comment