Sunday 31 July 2016

Toyol Oh Toyol!

 




Teringat lagu Arwah Sudirman dulu dulu.
Layan aje lah. Ini cerita Baekk punya.

Selepas ‘hijrah’ berlaku dari ‘laboratory’ ke  ’small office near home’ (SOHOM) 76 Symonds Street, selalu sangat aku ternampak toyol. Toyol betina pulak tuh.

Tahu aje lah kan di SOHOM ni kan kelilingnya ada beberapa apartment peribadi dan kebetulan ofis aku nih cerminya adalah ‘reflective tinted-film’.  Alaaaa.. macam cerita ‘Dallas’ tuh. Dari luar kan nampak macam cermin muka tapi orang dari dalam ofis tuh nampak lah apa apa ‘event’  kat luar.  (Boleh buat element ’spying’ tuh)!

Berbalik kepada kesah toyol tadi. (sebelum aku melencong menceritakan kisah lain terutama kisah ‘private life’ aku…bukan menarik pon).

Toyol ni toyol betina. Yang jantan nya tak rajin jadi toyol. Belum sampai makam agaknya.
Kau bayangkanlah kalau toyol betina ni mundar mandir dalam rumah apartment kondominimum dia ke dapur ke bilik, ke bilik ke dapur dalam keadaan toyol. Tidak kah menganggu konsentrasi otak aku nak menulis tesis atau buat kerja kerja rutin.

Kesudahannya nya salah satu perintah kerja aku adalah menyelidik kehidupan seharian toyol. Toyol betina tuh lah.

ahlifikirnegara: Faham Tak Apa!.

No comments:

Post a Comment