Thursday 21 July 2016

Soalan Agama Terpilih Minggu 46 dari 53 1430H.

 

November 6, 2009 at 11:14am
Soalan:

Ustaz yang di hormati,

Sebentar tadi saya berjalan untuk pergi menunaikan sembahyang Jumaat. Dalam perjalanan tersebut saya cuba mengambil sebuah jalan yang agak jauh agar pahala dalam langkah yang saya ambil meningkat, menurut jumlah langkahan ke masjid tersebut. 
Malangnya ustaz, disebabkan angin yang tersangat kuat ketika itu, membuatkan skirt salah seorang wanita pejalan kaki di jalan yang sama tersebut di angkat angin dan terus menampakkan 'benda' yang tidak sepatutnya saya nampak. Saya terus palingkan pandangan saya untuk mengelakkan saya berterusan memandang 'benda' tersebut.

Soalan saya uztaz iaitu, adakah ianya mencalarkan pahala saya serta sah atau tidak sembahyang Jumaat saya tadi?

Mohon penjelasan dari uztaz yang saya hormati.
Saya yang benar.
M M 1430H.

No comments:

Post a Comment