Wednesday 21 August 2024

DOA dahulu sebelum permulaan minggu.

 وَعَلَيْكُمُ السَّلَامُ وَرَحْمَةُللّهِ وَبَرَكَاتُهُ.

اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

اَللَّهُمَّ صَلِّ َعلى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آِل مُحَمَّدٍ. 


Semoga ALLAH ﷻ ampunkan segala dosa2 kita dan Ahli2 keluarga kita & dosa2 Ibubapa kita dan limpahkan Rahmat, Taufiq, Hidayah, Berkat serta Redha-Nya kpd kita semua.


آمين يا الله يا الرحمن يا الرحيم,




-------------------------------------------------------------------------------------------

Prof Madya Dr.Ahmad Isa Al-Ma'sharawi حفظه الله :_

"Ketika mana kita mengirim nasihat antara kita, bukanlah bermakna sesungguhnya kita berada di kemuncak fahaman agama atau lengkap dan sempurna,

malah, ia nya adalah mesej yang kita tujukan untuk diri kita sendiri, mudah-mudahan kita  ada peningkatan serta bermujahadah dengan hawa nafsu.

Sejauhmana tinggi nya pencapaian ilmu serta kefahaman beragama, maka kita memerlukan kepada peringatan dan pesanan di antara kita, agar kita termasuk kalangan yang ALLAH Kecualikan mereka, ketika Firman NYA dalam Surah Al-'Asri:

Kecualilah mereka yang beriman dan beramal soleh, berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran".🤲🤲🖐️






--------------------------------------------------------------------------------


After checking my heart & pulse, The doctor smiled and said:  Go sit and enjoy with your classmates and old friends, They are the cure for all your ailments and worries...  Stay in touch with your friends... Because they are such healers, Who can cure you with their sweet and abusive talks..  They don't make you feel your age, These classmates and old friends... They never let you get old and are always by your side to walk...  Children will ask for WILL, Relatives will ask for BILL, Only your classmates and old friends, Under whatever circumstances, Will ask you to "JUST Chill" 





No comments:

Post a Comment