Tuesday 29 December 2020

Women Driver

 Jangan sesekali cari pasal dgn perempuan.!!!

Setiap kali ternampak kereta berhenti tepi jalan/hiway dgn tayar pancit, saya cuba stop & bertanya sama ada perlukan bantuan utk tukar tayar spare atau tak..

Especially klu driver perempuan..

Sebab saya sendiri pun assume If tayar kereta wife pancit, akan ada org lain bantu..

Mcm pepatah.. 'what u give, u get back la..'

Pada 1 pagi minggu lepas, terjadi perkara yg membuatkan naluri halus ini sbg lelaki betul2 tercabar.. Saya berhenti setelah ternampak kereta tersadai tepi jln dgn tayar flat, driver perempuan..

Saya pun bertanya :


Saya : Kak, nk sy tolong tukarkan tayar spare tak.?


Akak : Akak rasa tayar akak ok ni.. belum pancit lagi ni..


Saya : Tayar dah flat ni kak.. nk tukar dlm 5-10 minit je ni.. boleh la akak drive tayar spare sampai kedai tayar nanti.. 


Akak : Kamu tgk tayar akak.. Sebelah bawah je kempis, sebelah atas ada angin lagi.. tak payah nak tipu akak la.. Cuba kamu tengok belon kalau takde angin, kan ke kempis semua.. Tengok tayar akak ni pulak, ada angin lagi ni..


Saya : Rosak tayar atau rim klu akak jln lagi ni.. klu akak taknak saya tolong, takpe saya gerak dulu ya..!?


Akak : Akak nak pesan sikit.. kita ni kena jujur dik.. baru hidup berkat.. takkan la pasal tayar pun sanggup nak menipu.. Lagipun kalau betul2 tayar akak pancit, tau ke kamu repair?

kamu pun bawak motor je kan.!?


Saya beredar sambil mengesat air mata lelaki yg susah nak jatuh.. Tiba2 teringat kata2 arwah bapak saya..

Jangan sesekali kamu bergaduh dgn perempuan bila diorang start bercakap.. kita cakap la macam mana pun.. Jgn ada rasa kita betul.. Haishhh....



No comments:

Post a Comment