Monday 1 August 2016

Penutup_Tips kayu tiga dua pasangan (Siri 4 dari 4)


Ini penamat kepada tips main kayu tiga. Perubahan itu baik dan ada juga kurang baiknya jika tidak kena pada tempatnya.

Orang Jepun cukup suka mengubah ngubah sebahagian 'layout' / pelan pejabat. ('Plan' di pantai timur tidak diguna pakai sebagai 'Plan', tetapi perkataan 'Peta' lebih meluas penggunaannya, sama juga dengan 'buah mempelam', di pantai timur ianya di sebut 'buah pauh').

Baiklah, beralih kepada tips terakhir kayu tiga dan penamat bagi siri ini. Cuba lihat nota di bawah supaya menjadi pedoman. Sebelum membacanya, doa elok elok agar kita terhindar dari sebarang kayu terutama kayu mati.

Berubah penampilan dan pendapat

Jatuh cinta boleh menyebabkan kita boleh melakukan apa saja dan kadang-kadang terhadap perkara yang tidak masuk akal. Jatuh cinta juga boleh menyebabkan tingkah laku berubah termasuklah penampilan, gaya hidup dan pendapat. Mungkin dia jatuh cinta pada anak orang kaya, jadi penampilan dia agak jauh berubah supaya lebih serasi.

Ataupun dengan orang yang lebih muda, pemakaiannya agak keremajaan.

Hati-hati kalau pasangan berubah begitu drastik, apalagi kalau dia tidak punya alasan yang kuat untuk berubah. Biarkan dia buat begitu semahunya dan tunggu hingga berapa lama dia boleh bertahan. Kalau perubahan itu memang bukan dalam dirinya, dia tak perlu lama untuk berubah kembali menjadi dirinya yang dulu.


ahlifikirnegara: Dulu kini dan selamanya cinta ku tak berubah. Kau tetap menjadi pujaanku.

No comments:

Post a Comment