Thursday 15 December 2016

Macam Macam Ada.


 
2008/09/21
 
Saya baru sahaja hadir seminar kumpulan penyelidik 'Electrical and Computer Engineering' dan mereka ada mencadangkan berkenaan;
“Restoren berteknologi sisipan ('embedded') dan automasi robot”.
Eanyak juga elemen dan 'features' yang diterangkan pada sessi tersebut. Dan ada aplikasi yang telah dilaksanakan terutama di Europe seperti di Vienna. Antara elemen yang dicadangkan adalah ROBO CHEF (Robo-Chef tu lebih kurang macam RoboCop –Cyborg campuran manusia dengan susunan alatan/instrumen mekatronik).
Menarik dan projek penyelidikan ini adalah bertaraf professional serta dipelopori oleh calon ijazah kedoktoran. Ianya memiliki gran sebanyak NZD100,000.00. Saya tidak boleh menggariskan sebarang 'detail' atau isi kandungan projek tersebut kerana penyelidikan ini masih lagi dalam tempoh cadangan awal (infancy).
Sesiapa yang berminat boleh lah terus ke Auckland atau bertemu saya untuk ”berborak” kosong sahaja dengan saya kerana ianya bukanlah projek yang saya kendalikan. Kebetulan kehadiran saya di seminar tersebut memungkinkan saya bercerita atau jual temberang.
 

ahlifikirnegara: Saya ada memberitahu anak-anak saya yang di rumah ibu ayah saya dahulu kala, semasa umur saya 15 tahun barulah ayah saya membeli sebuah peti TV di rumah. Kamu pula sekarang ini "Macam Macam Ada".
 

No comments:

Post a Comment