Monday 4 December 2017

Gulungan Perbahasan

Aku di diagnosed by HBP Hypertension pada usia 17 tahun,

dan Doctor pada ketika itu beritahu yang dalam tempoh 20 tahun (jika aku tak jaga-jaga kesihatan dan pengambilan makanan)

maka,

organ dalaman aku akan 'failed' (gagal/kecewa/konichiwa) satu persatu dimulai dengan buah pinggang dan seterusnya lain- lain organ dalaman. 

Jadi, Doctor dah ikut aku dan aku dah follow up dengan Medic semula umur aku 17 tahun dengan doktor pakar (awam dan swasta)>

Key word Doctor cakap dalam 20 tahun sahaja umur aku (Jika tidak jaga-jaga kesihatan)>

17 tahun campur 20 tahun iaitu umur aku dalam 37 akan berlaku failure terhadap sistem organ aku satu persatu.

Ada benarnya Doctor itu dan ada ketidaktepatan data/fakta secara total.

Yang penting masing-masing diri kita kena jaga jaga kesihatan dan sentiasa follow up dengan pakar dan buat ujian darah (dan Dara).



Medical History ahlifikinegara dot com


ahlifikinegara: Wallahualam....Kali ni aku gulung pagi hari
sebab hari ni aku half day lagi.

No comments:

Post a Comment