Thursday 7 September 2017

Doa Istikharah 1992-1994

Doa ini saya baca pada tempoh Tahun berikut 1992 hingga 1994 ketika bergelumang dengan pengajian Degree Pertama saya di University of Wales College of Cardiff UWCC.
Universiti tersebut tidak ujud lagi akibat ditelan zaman setelah ditukar namanya ke Cardiff Univesity..CU.


Mafhumnya:
Terjemahan lebih kurang begini:


Ya Allah,
Sesungguhnya aku mengharap dapat memilih sesuatu kepada yang mentakdirkan sesuatu dan tiadalah aku dapat mentakdirkan dan Engkaulah Maha Mengetahui dan adalah aku tidak mengetahui dan Engkaulah yang mengetahui segala yang ghaib-gahib.

Ya Allah,
Jika adalah menurut pendapatMu pekerjaan ini [sesuatu yang hendak dilakukan] kebaikan bagiku untuk agamaku dan kehidupanku dan berakibat yanag baik pada pekerjaanku ini, maka takdirkanlah ia bagiku dan kemudian berilah keberkahannya padaku dan jika menurut pengetahuanMu, bahawa pekerjaan ini keburukan bagiku pada agamaku dan kehidupanku dan memburukkan akibahnya maka agar Engkau jauhkan dia daripadaku dan kurniakanlah bagiku kebaikan di mana sahaja berada dan kemudian ridhailah dengannya bagiku.

Amin.

ahlifikirnegara: Semuga Allah terima amalan doa ku yang sedikit ini.

No comments:

Post a Comment