Wednesday 21 June 2017

Kisah seorang yang BARAN



2008/06/2010

 


 

Assalamualaikum wm wbt,

Saya betul betul tak fahamlah apa yang dah berlaku ni.
Sudah lah yuran dah lambat bayar.
Dapat cheque pulak single GBP 15,000.
Semua orang pengalaman kerja sudah lebih dari 5 tahun,
kalau buat kerja macam ni, mana ilmu nak bertambah.

Cuba terangkan pada saya.
Invoices keluar dua nombor bersiri untuk Cik Z dan En M.
Payment Instruction pula satu nombor (single cheque) diterima.
Takkan saya nak koyak dua cheque tu.


Saya betul betul tak faham.
Accountant, senior officers dan even professor involve dalam
perkara perkara bodoh macam ni.
Saya nak tumpukan pada pelajaran tapi anda semua dok sibuk
minta kami di sini selesaikan masalah anda semua.


Saya betul betul nak tanya KORANG ni betul betul serius nak
hantar staf belajar atau dok trial and error skill masing masing.
Akauntan sila datang ke Finance Office sini selesaikan dengan
Finance Officer.


Wasalam
M Minhat
----------------------End of Letter------------------------


ahlifikirnegara: Kisah ini semasa saya di Coventry 2002/2003 sambung
pengajian Master.
Saya memang BARAN kalau sesiapa buat kerja "TAIK"
lepas tu bagi orang lain"CUCI".

No comments:

Post a Comment